2014. ápr 30.

16/2014 - Harmincharmadik hét

írta: Afrikaland
16/2014 - Harmincharmadik hét

Április 14 - 20

Nagyon jó ötletnek bizonyult hétfőre is szabadságot kivenni. Bár kiadós alvás után frissen ébredtünk reggel, dél tájra mégis ismét hulla fáradtak voltunk. Nem is éreztük, se sejtettük, hogy az esküvő, még ha problémamentesen is alakult, ennyi energiát szívott ki belőlünk. Jó kis slow napot tartottunk tehát, de azért persze visszaadtuk a bérelt ruhákat és a bonsaiokat, voltunk bevásárolni és még úgy-ahogy rendet is raktunk a lakásban.

Mivel Apuék kedden indultak haza, estére meghívtam Alfredet és Ntesenget, hogy töltsék velünk a búcsúvacsorát. Ők ketten jelezték, hogy kíváncsiak lennének Apura és Annára, és mivel André is kedveli őket, szívesen láttuk őket vendégül. Igazi különlegességeket tettünk az asztalra, olyanokat, amiket Apuék biztosan nem kóstoltak még, és mint kiderült, Nteseng és Alfred ismét olyat evett itt nálunk, amit előtte sose. Köretnek samp-et és butternut (sárga hosszúkás tök) salátát készítettünk egy kis céklával, húsnak pedig birkamáj darabok birkabelsőbe tekerve, általunk összeállított marha húspogácsák és egy igazán extra dolog, birkafarkak kerültek a grillrácsra. A grillezés végét majdnem elmosta az eső, de szerencsénkre a gurulós grillünk pont befér az eresz alá így nem lett belőle gond :) Nagyon kellemesre sikeredett a vacsora, jót beszélgettünk, és a tőlük kapott ajándékokat is kibontottuk a végén: egy szőrrel borított melegvizes palackkal, egy szép ajtókitámasztó kővel és egy nagy, régies hangulatú konyhai órával lettünk gazdagabbak.

Kedden igen mozgalmas napom kerekedett. Reggel elbúcsúztunk Apuéktól, aztán alig tettem pár lépést az irodában, rögtön jöttek gratulálni, kérdezősködni, hol vannak a képek, mikor megyünk nászútra, milyen volt a kaja, hoztam-e tortát, stb. Igen, egy halom tortát vittem magammal, ahogy André is. Elég sok megmaradt belőle, úgyhogy szépen felszeleteltük és mind a ketten vittünk belőle az irodába, hogy a kollégák legnagyobb örömére segíthessenek a maradék elpusztításában. Az esküvői izgalom mellé munka jellegű izgalmak is párosultak. Előző héten csütörtökön ugyanis kizáródtam a laptopomból, mert a HR nem jól állította be a szerződésemet és emiatt minden jelszavam és hozzáférésem blokkolódott. Bár már csütörtökön intézkedtem a jelszavaim helyreállításáról, valamiért ez 2 munkanap alatt nem intéződött el. Pedig nagy szükségem lett volna rá, mert igen komoly számításokat végeztem előző héten aminek kedd délután volt a leadási határideje. Fél 12-re végül bejutottam a gépembe és az emaileimet is meg tudtam nézni, majd a nagyfőnök óránkénti kérdezgetése mellett, hogy hogy haladok, befejeztem az excel buherálását és a kapcsolódó prezentációt. Hogy jobban haladjak, a kollégával akivel együtt csináltuk az anyagot, a nagyfőnök asztalánál kaptunk helyet egy időre. Akkor szoktak ott emberek ülni, ha valami rossz fát tettek a tűzre vagy ha fontos leadandójuk van. Külső szemlélőnek úgy tűnhettünk mint két gyerek az osztályteremben a büntisarokban :)

A szerda és a csütörtök gyorsan elsuhant, munkával, megbeszélésekkel, további számolgatásokkal, és ezerféle kérdéssel az esküvővel kapcsolatban. Készítettem egy külön fénykép-mutogatós mappát, amit bátran akárkinek odaadhatok, nem kell hozzá felügyelet, hogy magukban megnézzék őket. Nem egyszerű ez a fénykép kérdés, mert összesen nagyjából 2000 kép készült. Ezt kell(ene) rendbe rakni, legalábbis kezdetnek témánként mappákba szortítorozni. Már egész jól áll a dolog, a nagyon elmosódottakat kitörtöltük, a témacsoportok megvannak, néhol további alcsoportokkal egyszerűsítve a válogatást. Sok munka van még hátra, ami pár esténket lefoglalja majd, de olyan jó a képeket nézegetni!

Pénteken Húsvét miatt munkaszüneti nap volt az egész országban, hatalmas szerencsénkre, mert rettentően alvósak voltunk még mindig. A hosszú hétvégén azonban végre utolértük magunkat és kialudtuk az összes fáradtságot. Kellemes, nyugodalmas hétvégénk volt, sok mosással és egy kis takarítással. A pihenés mellett a bloggal is el voltam maradva, amit most végre szintén pótolhattam. Sok sok bejegyzésen dolgoztam az elmúlt időszakban, de mindegyikhez hiányzott (vagy még mindig hiányzik) valami apró dolog. A lényeg, hogy most sokat tudtam haladni az olvasók legnagyobb örömére. Remélem mindenki olyan lelkes mint én :)

Szombaton a tojásfestékkel vívtam közelharcot. Az egész úgy kezdődött, hogy kifújtam 4 tojást. Kétszer annyi ideig tartott, mint normálisan, mert nem álltam meg nevetés nélkül a kutyák értetlen pillantásait és André beszólásait a művelet hanghatásaira. A festék amit használni akartam kb 15 éves gyártmány, és elvileg főtt, forró tojásra fejlesztették. Nos, lehet benne valami, mert a hideg tojásokat nem nagyon akarta befogni, hiába tartottam egy kanállal a festék alatt a tojásokat hosszú percekig. Vasárnap estefelé az egyetlen rendelkezésemre álló apró tű segítségével mindenféle trükkös egyensúlymutatványt követően, míg a tű kibukkant a másik oldalon, sikerült a tojasokat felakasztanom az egyik fali lámpánkra. Az eredmény 4 db, enyhén pirosas, néhol repedt, egymás felett himbálózó tojás. Szebbeket ígértem Andrénak jövőre, majd igyekszem a használati utasítást is betartani :) Összességében büszke vagyok magamra, mégiscsak valami házi készítésűvel díszítettem a lakást. Fotót nem mellékelnék, annyira azért nem fotogén a dekoráció :D

Vasárnap grillezni mentünk Johanhoz és Tiandihoz, és mivel vinnünk kellett a hús mellé egy kis garnírungot is, hagymás-petrezselymes tócsnit és sütőben sült batátát készítettem. Nagy sikere lett, Andrénak legalábbis nagyon ízlett az egész :) Tiandi valami kukoricás cuccot sütött, ami bár nagyon ízletes lett, de nem sikerült valami jóra, mert morzsolódott az egész pedig a nagykönyv szerint vágni kellett volna mint egy tortát és nem kanalazni mint valami darát. André csak annyit mondott, hogy ezért kár volt Tiandinak egyetemet végezni:D Ettől függetlenül nagyon kellemesen elbeszélgettünk egy kis bor és cider mellett, igazán jól éreztük magunkat náluk. 

Este pedig lefekvéskor alapos és titkos előkészítés után egy kis húsvéti csomagot tettem az íróasztalra, hogy ha hétfő reggel André felébred akkor megtalálja az ajándékot amit magunknak vettem :) Húsvéti képek a jövő héten!

Szólj hozzá

heti 16/2014