2014. ápr 29.

Thwane Bush Camp / The Donga

írta: Afrikaland

Az esküvő helyszínéül választott Thwane Bush Camp-ot szeretném ezúttal bemutatni. A keresés és a kiválasztás viszonylag gyorsan lezajlott, alig pár nap alatt megvolt a nyertesünk. A tényleges foglalást persze csak a személyes látogatás után tettük meg, de akkor már szinte teljesen biztosak voltunk abban, hogy itt lesz a nagy rendezvény.

A keresési feltételek között az első rendező elv az volt, hogy André családja viszonylag szétszórva él Dél-Afrikában, és a Free State ezen vidéke nagyjából központinak számít mindenkinek. Ezen kívül, áprilisban még elég kellemes az idő nappal, nagy valószínűséggel nem lesz még csont száraz és sárga minden, és városi esküvőt sem akartunk tartani. A környék kiválasztása után majd 10 helyszín maradt a kalapban, így elkezdtük az oldalaikat tüzetesebben is átnézni. Volt, ahol az oldal nem töltődött be rendesen, volt, ahol nem voltak képek, és volt, ahol már a bevezetőben olyan feltételeket szabtak a házasulandóknak, hogy nem kértünk belőle. Mire a végére értünk a 10 helyszínnek csak 2 maradt, és mivel a Thwanéból már másnap kaptunk választ az érdeklődő emailünkre, a másikból meg még azóta sem érkezett semmi, a Thwane mellett döntöttünk. Nagyon tetszettek a képek, nagyon tetszettek a lehetőségek, a kedves emailes válasz, és még szabadok is voltak az általunk kiszemelt hétvégén.

Az első emailváltás után kb 3 héttel történt meg a személyes találkozó, amikoris a tulajdonos lánya körbevitt minket és megmutatott mindent. Hogy őszinte legyek, még oda sem értünk, csak ahogy haladtunk a farm közepe felé az úton, fokozatosan nőtt bennünk az "ez igen! ez kell!" érzés. És ekkor még ki sem szálltunk az autóból, nem láttunk semmit sem, csak szimplán éreztük, hogy ez lesz a mi helyünk. Az alig 1 órás helyszínbemutató után széles mosollyal hagytuk el a terepet, és alig pár napra rá be is fizettük az első részletet :)

A birtok neve Thwane Bush Camp, a fogadás helyszínéül szolgáló nagy fedett helynek pedig The Donga. Interneten a www.thwanebushcamp.co.za címen lehet őket megtekinteni.

A farm nem csak az esküvőszervezésből él, több lábon állnak. Egyrészt van az esküvős-cégespartis-rendezvényes vonal, másrészt a bakancsos és a biciklis túrázóknak is sok szépet tartogatnak. Mindezek tetejébe pedig van az ún. gamedrive, amikor autóval, kísérővel lehet körbemenni és az összes vadállatot békésen megtekinteni. Többféle vadat tartanak, én magam legalább négyféle legelészőt láttam egy fél óra alatt: gnú, eland, springbok, plesbok, és biztos van még más is. Van egy hivatalos túraútvonal kijelölők által felfestett kirándulási lehetőség is, ami a birtok legjobb helyein vezet végig. A helyszín geológiai különlegessége, hogy egy meteorbecsapódás helyszínének a szélén terül el (www.vredefortdome.co.za), zoológiai különlegessége pedig, hogy a környéken és a farmon is szaporodik az igen félénk dél-frikai hiúz (bobcat/rooikat).

Összesen 72 főt tudnak egyszerre elszállásolni a különféleképpen kialalkított sátrakban. Vannak 2 személyes, áram nélküli, valamint 4 és 8 személyes, árammal ellátott sátraik. Sátorként a régi nagy, filmekben is gyakran látott zöld szafari sátrat kell érteni, betonozott padlóval, saját wc-vel és zuhanyzóval. Az alvórészek mellett építettek tábori grillhelyet is. Az egyik nem olyan fényűző, a másik viszont konyhával, hűtőkkel, vetítésre alkalmas fallal, hatalmas kandallóval lett ellátva. A rendezvényekre használt épület egy hatalmas fedett, de 2 oldalról félig nyitott valami, amit egy sziklamélyedésben alakítottak ki. Az egyik oldalon külön fészek van a DJ-knek, a másik oldalon pedig a konyhába vezető feljáró van. A konyhából a zaj a szokásostól eltérően nem szűrődik le, ami így nem zavarja a rendezvényeket.

Nagyon szép, stílusos kápolnát is építettek. Nádtetős, oldalt nyitott falakkal, szép fa ajtóval és a főfalon kereszttel és nyílással a falban. A beszédekhez egy hatalmas fatörzspuplitus jár, a vendégsereg pedig fa padokon ülhet a ceremónia alatt. A kápolnából kijövet szép kis kerten keresztül vezet az út a fogadótérig, illetve egy másik utacska ahhoz a házhoz, ahol a menyasszonyok öltözni szoktak. Innen vezetik őket a kápolnához, és itt tölti az első éjszakáját az ifjú pár. Teljesen különálló házikóról van szó, saját vízmelegítővel, fürdővel, szép belső és külső kialakítással.

Nagyon hangulatos, kellemes klímájú hely ez, nagyon jól tettük, hogy őket választottuk az esküvőnk helyszínéül!!! Ime pár kép, kedvcsinálónak, ha esetleg valaki erre járna vagy itt szeretne esküvőt rendezni/tartani :)

Bevezetőút a szomszéd birtokok mentén:

Reggeli látvány:

Még egy reggeli látkép:

Fapados sátrak 8 főre:

Menő sátrak 4 főre:

Tábori hangulat:

Reggeli kupaktanács:

Bárpult a nagyobbik tábori grillhelyen:

Családi reggeli 1:

Családi reggeli 2:

Kisharang esküvőkhöz:

Virágoskert, háttérben a kápolna:

Lejárat bejárata a fogadóépülethez:

Vadregényes lejárat:

Fogadóépület a másik oldalról:

Feljárat a konyhába:

Nászutas lakosztály és menyasszony öltöző:

Kültéri zuhany a gallyak mögött a friss házasoknak: