2014. már 26.

12/2014 - Huszonkilencedik hét

írta: Afrikaland
12/2014 - Huszonkilencedik hét

Március 17 -23

Rögtön tornával kezdtük a hetet, mert André a pickupját bezárta a nagy valamibe ahol parkolni szoktunk, a lakat kulcsát pedig az autóban hagyta :D A tulajdonosok reggel fél7-kor még alszanak, ahogy a munkásokat sem látni sose 7 előtt, tehát ezt kettőnknek kellett megoldani. Szerencsére a nagy valami belseje nem tetőig érő falakkal van tagolva, így az én parkolórészemből a falra felmászva, majd legalább 2 métert ugorva André bokatörés nélkül jutott el a kocsijáig. A kulcsot aztán pedig csak lazán átdobta a falon, hogy kiengedhessem őt a gigantkus fészerből :)

Talán ez volt a hétköznapok legizgalmasabb része... Munka terén nem történt semmi extra, teljesen belerázódtam már a korai kelésbe is, annyira, hogy csütörtökön korábban fent voltam, mint André :) Ami azért nagy szó az ő szokásos kelési idejéhez képest. Mivel még szerdán sem kellett kitölteni semmilyen papírt sem weboldalt a ledolgozott munkaórákat rögzítendő, rákérdeztem, hogy is van ez itten. Kiderült, hogy semmit sem kell kitölteni, az egyetlen amit ki lehet, az a túlóra papír, ha volt egyáltalán túlóra a elmúlt időszakban. Aztán egyszer csak megérkezik a fizetés. Az igazán kellemes meglepetés csak ez után következett, merthogy már 25-én átutalják a pénzt mindenkinek. Ez nekem különösen fontos, mert 7 hónapja nem érkezett semmi sem a számlámra (a bérlőm bérleti díján és két Főtávos visszatérítésen kívül), ráadásul van pár dolog amit minél hamarabb ki kéne fizetni az esküvőre. 

Jelentem az esküvő szervezés nagyon jól halad. Kialakult a végleges vendéglista, 42 fő lesz a fogadáson, velünk együtt. Igaz, hogy eleinte 60 főre számoltunk, de volt pár ember aki elfelejtette és más programot szervezett magának, vagy aki csak simán kitalálta, hogy nem ér rá. Nem szép dolog ez, főleg, hogy mind a 60 ember visszaigazolta a jelenlétét még januárban amikor először felhívtuk őket, de nem fogunk senkit sem kényszeríteni a velünk való ünneplésre, de nem ám! A kellemetlen szájízre azért valamilyen szinten gyógyír, hogy így a költségek is sokkal alacsonyabbak lettek. Na persze nem ettől maradunk gazdagok, de majdnem 15 fővel kevesebb menüt és bort kell kifizessünk :)

Mivel Apuék 26-án este érkeznek, szinte minden nap volt valami megbeszélnivalónk. Szállás foglalás, autóbérlés, milyen ruhát hozzanak, van-e hajszárítóm, van-e ilyen meg olyan töltőm, GPS, fényképezőgép, miegymás. Plusz, küldtem nekik egy aprócska listát, hogy mit kérek otthonról. Olyan dolgokat kértem amik itt nincsenek, vagy csak még nem találtam meg őket, mint pl őrölt köménymag, vaníliás pudingpor az esküvői meglepetés édességhez, kontaktlencsék. Mielőtt valakiben felmerülne, itt is van kontaktlencse, csak nagyon drága. Ezt kikerülendő interneten rendeltem egy fél éves mennyiséget amit most kihoznak nekem. 

Pénteken munkaszüneti nap lévén otthon maradhattam. Kora reggel elmentünk bevásárolni, aztán André irodájában dolgozgattunk egy kicsit. André valami papírokat rendezgetett, hogy az általa felügyelt munkát a cég ki tudja számlázni, én pedig egy elég komoly blogbejegyzésnek láttam neki. Még írom a bejegyzést, meg fényképeznem is kell majd hozzá, szerintem csak áprilisra lesz készen. Ettől még más írások lesznek persze. Amíg mi az irodában voltunk addig az egyik munkás a gyárból lemosta, sőt, le is polírozta az autómat. Igazán ráfért már egy kis kényeztetés az elmúlt hetek esős saras dagonyája után. 

Szombaton szinte egész nap ment a tv, jobbnál jobb rögbimeccseket adtak. Volt, amelyiket én is néztem, de volt, amelyiket otthagytam, annyira unalmas volt. Újoncként már egész jó szemem van a rögbihez, néha már azt is meglátom, miért veszik vagy nem veszik el egymástól a földön, mindenki szeme előtt heverő labdát a kétajtós szekrények. Sok sok szabály van amit észben kell tartani, ráadásul nemcsak a kommentátorok hanem a bemikrofonozott bíró is folyton beszél. Ez néha segít megérteni mi történik, néha nem, de mivel abban a különleges helyzetben vagyok, hogy egy élő szabálykönyvvel együtt nézem a meccseket, ha esetleg nem értek valamit, azt azonnal tisztázhatom :)

A hétvégén a pihenés, a takarítás és a rögbi mellett a főzés is fontos szerepet kapott. Pénteken birkapörköltet, szombaton egy itteni bográcsos pörköltfélét, vasárnap pedig az egyik kedvencemet, sajtos sertéskolbászkákat és bárányszeleteket grilleztünk. Mondtam is Andrénak, az ő hibája lesz ha nem férek be az esküvői ruhámba rendesen :)

Szólj hozzá

heti 12/2014