2013. nov 12.

45/2013 - Tizedik hét

írta: Afrikaland
45/2013 - Tizedik hét

November 4 - 10

A boldogságért meg kell szenvedni, akár ez is lehetne a hét mottója. Pedig milyen jól indult a hét!!! Hétfőn feladtam gyorspostán az útlevelemet az ügynökségnek, hogy beregaszthassák a vízumot, majd írtam a cégnek aki alkalmazni kíván, hogy megvan a vízum, mi a következő lépés. Visszaírtak, hogy nagyon örülnek nekem, megadták a pozícióm nevét, hogy kinek fogok riportálni, és hogy meddig szóló szerződést tudnak ajánlani. Annyit kértek csak, hogy mondjam meg, mikor tudok kezdeni, és hogy küldjem el a vízumom másolatát. Gondoltam, sebaj, szerdán legkésőbb csütörtökőn visszakapom a vízumomat, csak beszkennelem és már mehet is a móka. 

Szerdán koradélelőtt indult meredeken lefelé a hét tetszik-indexe, amikoris az ügynökség felhívott, hogy kézhez vette és lecsekkolta a vízumot, hogy minden a kívánalmaknak megfelelő-e ésssháátttőőő nincs. Annyiban igen, hogy itt lehetek, az xzy azonosítószámú lakos partnereként, és dolgozhatok is a megadott cégnél, DE, mindezt csak 2013 december 31-éig! Hogy miiii??? A vízumnak minimum 2015 végéig kellene szólnia, hiszen a törvény szerint is minimum 2 évre adják ezt a típust, és nem 3-4 hónapra, nem ez év végéig! Az ügynökség kedves volt, mondták, másnap beadnak egy módosító kérelmet, mert ez a Home Affairs hibája, a kiállításkor elírtak valamit. Igen, csak két évet :) Szuper. 4 hónap várakozás, és még így sem jó a vízum... Ez most csak arra jó, ami amúgy nem kicsinység, hogy haza tudjak menni és vissza tudjak jönni minden probléma nélkül, vagyis egészen biztosan nem tartóztatnak majd le és nem büntetnek majd meg a reptéren mert túl sokat voltam itt hivatalos papírok nélkül.

Apropó, 4 hónap. Valójában már október 6-án, vagyis kb 3 hónappal a beadás után kiállították a vízumot, csak valahogy az infó nem jutott el az ügynökséghez. Pedig milyen jó lett vona már akkor tudni, és akkor átvenni és hamarabb elkezdeni a felülvizsgálatot! Mert most csak 2 hónapom van arra, hogy kijavítsák a hibát. És mivel csak november végén tudnék amúgyis elkezdeni dolgozni, a vízum meg december végéig szól, várom a választ a cégtől, hogy hajlandóak-e első körben 1 hónapra szerződést adni, amit aztán majd meghosszabbíthatunk.

Nagyon nagyon remélem, hogy igen, mert az egész ittlétem pénzügyi fedezete és még pár jövőbeni tervünk ezen a munkán múlik. A jövőbeni dolgokról még akár le is tudok mondani, majd megoldjuk máshogy, de amióta itt vagyok, havonta minimum 120.000 Ft-os mínuszom keletkezik, a meg nem kapott fizetést már nem is számítva. Igen, tudom, rizikót vállaltam azzal, hogy felmondtam és kiköltöztem, meg tudhattam volna, hogy nem lesz olcsó, sem egyszerű, blabla, DE ha minden úgy megy, ahogy annak mennie kellett volna, és a szokásos 2 hónap ügyintézési idő után megkapom az időben kiértesített elsőre jól kiállított vízumot, akkor már szeptember eleje óta dolgozhatnék. Persze nem alakulhat minden úgy, ahogy szeretném, és különbenis, megtanulhattam volna már, hogy a jó dolgokért meg kell szenvedni :) Szinte minden problémámat feledteti, hogy Andréval lehetek, de azért a vészesen apadó bankszámla más kategória...

Az egész vízumos mizéria tetejébe, André se volt mellettem, csütörtök hajnali 3-kor kelt útra PMB-be. Ott töltötte a teljes hétvégét és most amikor a bejegyzést írom, még mindig nincsen itthon. Amióta itt vagyok még nem volt ennyi napot távol, jelentem, nem lájk. A kutyák a gazda hiányát ellensúlyozandó, extra őrző üzemmódba kapcsoltak, állandóan mellettem vannak, bújnak, nagyon aranyosak. 

A hét minicsalódása vagy hálózati problémája volt kollégámhoz kapcsolódik (mert mikor máskor, mint ez is ezen a héten). Meghívtam ebédre valamelyik napra, azt is felajánlva, hogy elmegyek érte, mert "nincs kocsim" (nekem meg nincs sok pénzem dízelre, de mégis elmentem volna érte), de azóta sem kaptam semmi választ. Nagyon jól sikerült stefánia-szeletről maradt le :) Amúgy azt is felajánlottam, kétszer is, hogy ha szeretné akkor hozok-viszek csomagokat amikor a napokban hazalátogatok Magyarországra. Valószínűleg erre sincs igény. Elképzelhető azonban, hogy elkeveredett a nekem küldött sms, volt már erre precedens itt afrikában...

Szombaton kutyafürdetés volt a délutáni program. Még sose fürdettem kutyát egyedül, max csak néztem, ahogy André csinálja. Jó kis móka kerekedett belőle, többszöri szökésekkel, rámrázott mosófolyadékkal, a végén két nagyon tiszta kutyával és boldog gazdival. Gyermekeim jó kutya módjára rögtön hatalmasat hemperegve és a füvet túrva ünnepelték a tiszta bundát. Astrix még a nem füves részen is hempergett egy nagyot, visszàllítandó az eredeti állapotokat. Nem bánom, mert a nagy tisztaság úgyis csak az első esőig tart, ami most már szinte mindennapos, és a fürdetés elsödleges célja úgyis a bolhák és kullancsok távoltartása. Sajnos az utóbbiból nagyon sok van errefelé. 

Vasárnap a 4-es lakásban élő párral ebédeltem, csirkét, sajtoskolbászkát és kukoricát grilleztünk. A kukorica különösen jóra sikeredett, pedig csak vaj és só volt az alufóliába mellé tekerve. Ezt otthon is ki kell majd próbálnunk mindenképpen :) A szomszédok, Jamie és Wayne, szereztek egy kiskutyát. Még csak 9 hetes, de már most nagyobb mint a mi kutyáink, rengeteget eszik, rágcsál, futkos, és sajnos sír is. Hiányzik az anyukája - mondjuk, nem ő az egyetlen ezzel... Vasárnap még javában zajlott az összeszoktatás, a fedett részen ahol ettünk az asztalok körül bandázott mind az 5 kutya. Az égiek gondoskodtak plusz szórakozásról, a napsütés mellett volt esőnk, de még jegesesőnk is. Ez persze senkit sem akadályozott meg a grillezésben :)

Welcome to South Africa!!!

Szólj hozzá

vízum heti Dél-Afrika 45/2013