2013. sze 10.

Internethelyzet - 3G

írta: Afrikaland
Internethelyzet - 3G

A lakásban ahol most vagyunk nincs kábelnet, így csak André 3G kártyájával tudunk/tudok internetezni. Amivel nem is lenne gond, de három, nagy területet lefedő és sok embert kiszolgáló torony metszetében vagyunk, a tornyoktól relatíve messze. Tehát, délután 4-5 után a jel rettentő gyenge, alig 1-2-es erősségű egy 4-és skálán, és az is ingadozik és ugrál a tornyok között. Egyszer innen, egyszer onnan, máskor meg amonnan kapjuk a jelet, amit a tablet kijelzőjén váltakozó hely-megjelölés látványosan mutat.

Valamilyen rejtélyes okból kifolyólag itt nem tudták megoldani, hogy toronyváltáskor a telefonhívások, letöltések, bárminemű egyhuzamú forgalom ne szakadjon meg, tehát este kb semmit nem lehet itthon neten keresztül intézni... Gondolom amikor évekkel ezelőtt a tornyok helyét megtervezték más volt a környéken a lakosság eloszlása és internetezési igénye, ami a telepítések óta jelentősen megváltozott, a jelenlévő kapacitás nem elegendő.

Tegnap este úgy tudtam csak a blogot szerkeszteni (márpedig komolyabb szerkesztést André laptopján tudok csak véghezvinni) hogy kiültem a ház elé majd hosszas fészkelődés után találtam egy pozíciót ahol kettes!! volt a jel :-) 

Múlt héten be akartam fizetni egy számlát, de olyan gyenge volt a net, hogy nem tudtam... Így hát autóba ültünk és elmentünk a boltokhoz :-) hátha ott jobb a helyzet. Erősebb nem lett, de legalább nem ingadozott, sikerrel jártam.

Hosszas tanakodás után, hogy lehetne ezt a helyzetet megoldani, eszembe jutott, mi van ha napközben nem olyan terhelt a rendszer. És bingó, nem az! Koradélutánig 3-as sőt néha 4-es a jelerősség, így problémamentesen netezhetek, fizethetem a számláimat, sőt mint ma kipróbáltuk, még a Skype is működik. Hurrá! Nem lógok folyton a neten, sőt, de naponta egy kis időre azért igenis szükségem van rá. 

Mobiltelefonon talán egy kicsit jobb, de ott sem sokkal... csak nem vesszük észre :-) 

Na de mi a helyzet a farmon? Jelentem, a várakozásokkal ellentétben ott sokkal sokkal jobb a vétel, éjjel-nappal 3+ az erősség. Ami azért meglepő, mégiscsak egy tanyasias környezetről van szó szemben a nagyvárossal...

Szólj hozzá

internet kezdetek Dél-Afrika afrikaland