2013. nov 05.

44/2013 - Kilencedik hét

írta: Afrikaland
44/2013 - Kilencedik hét

Október 28 - November 3

Összességében egy nem túl mozgalmas, annál inkáb sorsfordító héten vagyunk túl. Pénteken ugyanis, 4 hónappal a kérelem beadása után, végre jóváhagyták a vízum igénylésemet. Ez azt jelenti, hogy teljes mértékben legálisan tartózkodom az országban, és hivatalosan is dolgozhatok. Eddig sem voltak problémák a legalitással, de hivatalos és érvényes vízummal minden más. Megnyílnak előttem eddig elérhetetlen dolgok, nyithatok pl bankszámlát, köthetek előfizetést, és nem fenyeget az a veszély, hogy a reptéren megbüntetnek túl-tartózkodás miatt. Annyi teendőm van most, hogy elküldöm az útlevelemet az ügynökségnek a hiányzó papírokkal (erkölcsi bizonyítvány és születési anyakönyvi kivonat fordításai), és ismételten csak várok, hogy a vízummal beragasztva, lepecsételve visszakapjam. 

A hét elején nem sok érdemleges történt, voltam vásárolni, mostam, főztem, takarítottam, blogot írtam, állásokat nézegettem, szórakoztam a kutyákkal. A szerda esti menet után csütörtökön délután és estefelé dupla jégesőnk is volt, ezúttal sokkal nagyobb jégdarabokkal. Szerencsére nem törte be az ablakokat, de olyan hatalmas zajjal járt, hogy az amúgy nem félős kutyák rám tapadva bújtak el előle. Aztán meg kimentek jeget enni :)

Csütörtökön André ismét PMB-be ment, de pénteken már jött is vissza. Épp hazafelé vezetett már amikor kaptam a vízumos hírt, rögtön hívtam is telefonon, nagyon örült neki. Este koccintottunk egyet, vagyis kettőt, hiszen halottak napja révén Nagypapira is koccintottunk egyet. 

Szombaton ismét voltunk a Farmers Marketen, ahol vettem pár kézi készítésű ajándékot karácsonyra, meg egy nagy adag petrezselymet tartalékba a fagyasztóba. A szokásos piacos reggeli sem maradt el, egyre jobban ízlik a pap and cayenne (főtt kukoricaliszt sertéshús cafat pörccel). Igazából tejbegríz szerű valamit szerettem volna enni, de mire odaértünk, eladták az összeset. A hétvégén payweekend volt, teli pénztárcával szívesebben vásárolnak az emberek, szinte kifosztva a piacot. 

Piac után meglátogattuk Johannékat, délután pedig grilleztünk egyet. André készített egy kis pap-ot meg édes paradicsomszószt a grillezett csirkedarabokhoz. Vasárnap egész nap nyugiban voltunk, este a Vissza a jövőbe trilógia első és második részét néztük meg. Megint André főzött, ezúttal töltött csirkét ettünk besameles zöldségekkel és édes répa körettel. Délután sétálni mentünk, tettünk egy kört a blokk körül. Majd egy órát sétáltunk, kutyástul. Most sétáltattam először kutyát, nagyon jó dolog!!!

Főzésben persze nem csak André jeleskedik. Gyakran főzök én is, hetente 1-2-szer biztosan. Többször nem igényli ő sem, én sem. A rakott bab mindig jó ötlet, ahogy a csirkehúsos zöldségleves májjal is. A héten készítettem hozzá csipetkét is, nagyon ízlett neki. Édességnek kompót bármikor jöhet, sajnos az előző héten kipróbált császármorzsa nem aratott kitörő sikert. Ettől még megeszi és készíthetek, csak ne naponta. Nem azonnali fogyasztásra is készülnek dolgok, pl lekvár, friss répa és spenót tartalékba a fagyasztóba és friss céklasaláta.

Más filmet is néztünk, nagyon jó a Lone Ranger, Johnny Depp-el és még pár sztárral a főszerepben. Köszönet érte Thomasnak aki letöltötte, korrigálva ezzel a katasztrofálisan rossz új Supermanes film ajánlását.

http://www.imdb.com/title/tt1210819/

Szólj hozzá

vízum étel heti hivatali Dél-Afrika 44/2013