2014. jún 07.

Hol vetted a gyönyörű ruhád?

írta: Afrikaland
Hol vetted a gyönyörű ruhád?

Az esküvői "rovat" következő részeként a ruhámról írnék, sok sok érdeklődő kíváncsiságának eleget téve, és remélhetőleg többeknek jó ötletet adva. Tény, hogy a ruha nagyon nagyon szép lett, de a feltételezésekkel ellentétben se nem varrattam, se nem szalonban vásároltam, hanem az interneten rendeltem. Kínából. Bizony!

Kiindulásként rettentően tanácstalanok voltunk a menyasszonyi ruhát illetően. Jómagam azelőtt sose gondolkoztam el azon, hogy ha egyszer valaha is esküvőm lesz, milyen ruhát szeretnék magamnak, sőt, mivel az utóbbi években lélekben is elég távol kerültem a kérdéstől, még ha gondolkoztam is volna rajta, valószínűleg akkor sem emlékeztem volna rá. Ezen felül, nem vagyok egy szépségipar-guru, és nem rendelkezem stylist vénával sem. No, innen szép megfelelő, az alakomra passzoló, mindkettőnknek tetszetős ruhát választani! :)

A beszerzés módját már sokkal egyszerűbb volt eldönteni, a különféle módok eltérő árfekvése miatt. Szalonban 3500 R alatt nem nagyon van ruha, de ha külön magamnak varratom, akkor is legalább 3000 Rand, kiegészítők nélkül. Mivel az internetes vásárással sosem voltak még problémáim és az unokatesóm is csodás ruhát vett magának azonos módon, úgy döntöttünk hát, hogy internetes szalonokban "nézünk körbe", ahol sokkal olcsóbban lehet az esküvői ruhákhoz hozzájutni. Az internetes keresgélés során látottak alapján pedig majd véglegesítjük, mit is szeretnénk, aztán meg meglátjuk...

Azért beszélek többes számról, mert Andréval együtt választottuk ki a fazont. Persze nem állt szándékomban a teljes folyamatba bevonni, de fontosnak tartottam, hogy olyan ruhát viseljek a nagy napunkon, ami neki is tetszik. Természetesen nem ülte velem végig az összes internetes kalandozásomat, és míg én közel 400 ruhát kattintgattam végig többször egymás után, addig neki alig 20-at kellett csak lecsekkolnia. Az első ruhanézéssel töltött napom után este együtt vettük át azokat, amik nekem is tetszettek, hogy tovább szűkíthesse a kört az általa nem kedvelt típusok, színek és anyagok kiszórásával. Szerencsére hasonló ízlésünk van, így hamar megtaláltuk a közös kritériumokat:

  • Nem kell uszály, mert az csak összekoszolódna a farmon
  • Fátyol helyett a hajamba tűzött virág lesz a fejdíszem
  • Hátul fűzős ruhát nézünk, csak semmi zipzár, tépőzár vagy patent
  • Sem a görög istennős, sem a hableányos-feszülős, sem a diznihercegnős fazon nem fog jól állni
  • Olyan ruhát sem veszünk amihez abroncs kell, legyen az akármilyen kicsike is
  • Pántnélkülit keresünk, amihez veszek majd egy bolerót
  • Klasszikus kialakítású ruhát szeretnénk, mindenféle habok, túlzó flitterek, csillámok és egyéb borzalmak nélkül
  • Anyag tekintetében a csillogós, a túl nehéz és a rikító fehér kizárva, valami szép elefántcsont színt választunk

Következő lépésként a lefektetett elvek alapján pörgettem végig a közben nyertesnek kikiáltott, bőséges választékkal rendelkező, amerikainak vélt www.jjshouse.com-ot a megfelelő darab után kutatva. Kb egy újabb nap után másik lista volt már a kezemben, amit az otthoni barátnőkkel és persze Anyuval és Annával osztottam meg. Emailben kértem tőlük segítséget, hogy mondják meg, a felsorolt ruhák közül melyik 3 tetszik nekik a legjobban és miért.

Míg a válaszokra vártam, tovább böngésztem az oldalt, felfedezve még egy igen tetszetős darabot. Olyannyira tetszetőset, hogy végül mellette döntöttem. Persze ha a többiek a listában egy igen hasonlóra egyáltalán nem szavaztak volna akkor nem ezt választom, de ez a darab annyira megfogott, és Andrénak is tetszett (egy sor másik közé rejtve mutattam meg neki), hogy megvettem a linken látható ruha ivory színű változatát: http://www.jjshouse.com/Trumpet-Mermaid-Sweetheart-Court-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Lace-Beading-002015010-g15010?pos=your_recent_history_2 . Hasonló stílusban és színben választottam mellé egy bolerót is: http://www.jjshouse.com/Short-Sleeve-Lace-Wedding-Wrap-013022603-g22603?pos=your_recent_history_6  

Extraként, külön díj ellenében leszedettem velük az uszályt és a saját méreteimre igazíttattam a ruhámat. Olyannyira pontosan készítették el a ruhát, hogy amikor megérkezett, tökéletesen illett rám. Az esküvő előtt persze elmentem egy varrónőhöz, hogy rendesen rám igazítsa, mert a vétel és az esküvő között eltelt több mint 2 hónapban szinte minden második nap edzettem, megváltoztatva ezzel egy kicsit az alakomat. A ruha tartását pár belső merevítő, a beépített melltartó, egy beépített melltartókapocs-szerű gumis valami és maga a hátsó fűzős rész is segítette. Minden félelmem a ruha tartását és tartósságát illetően alaptalannak bizonyult, sőt, a varrónő is megdícsérte a munkát és a minőséget. Az igazításokra is tökéletesen fel volt készítve a ruha, merthogy majd 2-2 cm extra anyag állt rendelkezésre az oldalíveken szépen elrejtve. 

A ruha és a boleró mellett innen rendeltünk jópofa ajándékokat a vendégeknek, ékszert, spéci ragasztós melltartót, olyan gumis mizét amit a combomon kell hordjak és a vőlegény szedi le a vacsora folyamán és ő dobja hátra az egyedülálló pasiknak, ruhazsákot, valamint még pár apróságot. Mindezeket aztán szép precízen, külön csomagolva, egy közepes dobozba bepakolva, alig 2 héttel a rendelés után már kézhez is kaptam. Ebben a varrás, csomagolás, szállítás, vámkezelés, vám befiztése és az utána történő kiszállítás ideje is benne van. A csomagot szupergyorsan, DHL-el küldték, igazán nem panaszkodhatok a sebességre sem a biztonságra. Nagyon meg vagyok elégedve mind a termékekkel, mind a kiszolgálással. Az ügyfélszolgálatnak feltett kérdéseimre is már másnap, rendben válaszoltak. 

Pár nappal azelőtt, hogy a csomagom megérkezett volna, döbbentem rá, hogy az bizony nem Amerikából, hanem Kínából érkezik majd. Az webáruház nem hirdeti ugyanis, hogy ők Hong Kongban vannak, igaz, nem is titkolják, ha pl valaki egy nyilvános kommentben kérdez rá, akkor elismerik. Nekem is így esett le a dolog, egy hozzászólásban olvastam a kérdést és a választ. Legkésőbb persze a vámkezelés után kiderült volna a nagy titok, a számlán és a csomagokmányokon Hong Kong van feltüntetve. 

Egyáltalán nem bánom, hogy nem boltban vásároltam, és nem is varrattam a ruhámat, igazán tökéletesre és csodásra sikerült minden. Nem utolsó sorban, nagyon sok pénzt sikerült megspórolnunk ezzel a választással, még a borsos szállítási díj és vámilleték ellenére is sokkal jobban jöttünk ki, mintha mindent itt helyben, boltban vettünk volna meg. 

Mindenkinek bátran ajánlom tehát, hogy a www.jjshouse.com-ról rendeljen magának. Nem csak esküvői ruhákkal, hanem báli, szalagavatós és hasonló típusú termékekkel és kiegészítőkkel kereskednek. 

Íme pár kép a ruháról...

...élőben előről Andréval, mosolyogva...

ANDRE ZSOFI 171.jpg

... Apával komolyan figyelve, hogy hova lépünk...

ANDRE ZSOFI 042.jpg

... hátulról boleróval bújósan...

ANDRE ZSOFI 100.jpg

...boleró nélkül feltárva az előző napi hátsérülésemet...

ANDRE ZSOFI 1035.jpg

...oldalról vagányan...

ANDRE ZSOFI 567.jpg

...és belátással :)

ANDRE ZSOFI 1043.jpg

Szólj hozzá

esküvő