2014. júl 05.

Miért mentek, nem tetszik itt?

írta: Afrikaland
Miért mentek, nem tetszik itt?

Miért mentek, nem tetszik itt? Mikor mentek? Miért pont akkor mentek? Mit fogtok csinálni? Sorakoznak a kérdések nap mint nap, ahogy egyre többen döbbennek rá a közelünkben, hogy amit hónapok óta mondunk, ismételgetünk, az nem csak vicc, hamarosan tényleg elhagyjuk az országot. Lassan annyiszor válaszoltam már meg ugyanazt, akár többször is naponta, hogy lehet, hogy szórólapokat kéne készítenem és azt osztogatnom a kíváncsiaknak :)

Mivel az olvasók többségét is valószínűleg érdeklik ezek a kérdések és a válaszok is, lássuk, miket szoktam mondani: 

1. Miért mentek, nem teteszik itt? Ohh, de, nagyon is tetszik! Csodálatos ország, fantasztikus flórával és faunával, hatalmas távolságokkal, különféle éghajlatú régiókkal, szeretem a munkámat és kedvesek az emberek is, szóval nagyon nagyon tetszik! Viszont ha a jövőbeni terveinket és az itt maradás esélyeit nézem, akkor nem annyira rózsás a helyzet. Először is, a jelenlegi vízumom csak jövő szeptemberig érvényes, utána azt meg kellene hosszabbítanom, ami a friss bevándorlási törvények alapján, nem biztos, hogy sikerülne. De még ha sikerülne is, valószínűleg ismét hónapokat venne igénybe, és ha jól értelmezem, akkor csak otthonról kérelmezhetném a hoszabbítást, itt helyben nem igazán. Ez nem kevés pénzt igényelne, hiszen haza kéne mennem, és amíg az új vízumomra várok, addig nyilván nem is dolgozhatnék, ami szintén komoly probléma. Márpedig ha csak egyikünk dolgozik az nem elegendő most sem, de még a kettőnk fizetése sem lenne elég ha gyerekeket is vállalunk, hiszen új lakásba kéne költözzünk, ez az egy szoba amink van a kutyákkal nem lenne megfelelő, nekem normális biztosítást kéne kötni, hogy rendes ellátásban részesüljek, aztán jönnének a további horror költségek... És mivel az én hosszútávú foglalkoztatásom a vízumproblémák és a külföldiségem miatt elég bizonytalan, Andrénak meg ki tudja, mennyi ideig tartana újra állást találni, és ez a kaotikus helyzet bármikor újra fennállhat, ez az a pont, amikor egytől-egyig mindenki bólint és egyetért: valószínűleg jobb és könnyebb lesz ott, mint itt. Hozzátenném, az elejétől kezdve az volt a terv, hogy kb 1 év után visszaköltözöm Budapestre, de ez nyilván nem olyan izgalmas, mint egy hosszú magyarázat :)

2. Hogyhogy lejár a vízumod és meg kell újítani, nem lettél az esküvő által állampolgár? Nem, nem lettem, és a törvény szerint legalább 5 évet kell várnom, hogy állampolgárságot igényelhessek, amit nagyjából fél év alatt bírálnak el. Az ezután következő megjegyzésekből azt veszem ki, mindenki elégedett ezzel a törvényrészlettel, mert "sokan jöttek eddig ide és kötöttek névházasságot csak az állampolgárság miatt". Én is egyetértek velük, még akkor is, ha ez nekem pont nem kedvez. Sőt. 

 3. Mikor mentek? Miért akkor mentek? Szeptemberben tervezzük a hazatérést. Az előzetes kalkulációk alapján szeptember 14-e és 24-e között utazunk majd, de a pontos dátumot még nem tudjuk. Augusztus elején választjuk majd ki a tényleges napot, addig nem is foglalkozunk a kérdéssel, annyi minden módosító esemény történhet még. Példakét említem, hogy másfél hónapja még 24-ére vettem volna jegyet, de most, hogy André nem dolgozik, lehet, hogy már 14-én el tudunk indulni, mert nem lesz olyan sok időre szükségünk összepakolni. Kivárunk. André papírjai és a jegyek ára miatt sem mindegy, hogy egyirányú, vagy oda-vissza jegyet kell-e vennünk. A 14-24-es dátumkeretet úgy határoztuk meg, hogy miután abbahagyjuk a munkát augusztus végén (az én szerződésem augusztus 31-ig szól) legalább 2 hétre lesz szükségünk mindent elrendezni, legfontosabb embereket körbelátogatni, stb, szeptember első két hete kiesik tehát. Ha pedig már október 1-től dolgozni szeretnék, és minimum 1 hét kell nekünk az otthoni dolgokat a hazaérkezés után elrendezni, az életünket beindítani, fontos embereket körbelátogatni, stb, kiesik az utolsó hét is. 

4. Mit fogtok csinálni? Én már október elejétől szeretnék ismét dolgozni. Ennek érdekében már több lépést is tettem, pl frissítettem az önéletrajzomat és írtam régi kollégáknak. Hasonló munkát szeretnék mint most, projektes-gondolkodós-szervezkedőset, kihívásokkal telit. Andrénak több minden is tervben van, de leginkább a holland nyelvi vonalon szeretnénk elindulni. Afrikaans lévén szerintünk nem lenne sok gondja hollandosként elhelyezkedni, elvégre a két ország lakosai simán megértik egymást, csak egy kis nyelvtani útbaigazításra van szükség. A továbbiakat meg majd meglátjuk. Ha valaki ismer jó holland tanárt Budapesten, kérem szóljon. Köszönöm. 

5. Akkor tehát kb egy év múlva küldöd majd a bébifotókat? Nem. Egy év múlva még biztosan nem, de talán kettő után már igen. Legalább egy évig még nem tervezzük a családbővítést, több minden miatt is várunk ezzel. Utána meg rögtön fiú ikrekkel kezdünk, André legalábbis ezt "rendelte" elsőre :)

 

question.jpg

Szólj hozzá

költözés hivatali